W The Sims 2 pokierujesz poczynaniami swoich Simów. Zapewnisz im długie i pomyślne życie lub sprawisz, że legnie ono w gruzach, a także nadasz im wyjątkowe cechy w każdym kolejnym pokoleniu. Jak potoczą się ich losy, gdy to Ty przejmiesz nad nimi kontrolę?