Nye oplevelser venter bare på at blive opdaget – eller skabt! Udforsk mulighederne med tilpassede grunde og ferieophold. Ferieophold kan være en dag eller flere og kan være alt fra afslappende til udfordrende. Planlæg aktiviteter eller regler for dine ferieophold. For eksempel kan elimineringsregler – som forbedring af færdigheder eller forhold – få simmerne til at konkurrere om, hvem der står tilbage til sidst. Det bliver ekstra sjovt for simmere med den nye egenskab Konkurrencevild.
Kærligheden til leg begynder i barndommen og kan vare hele livet. Simmerne får nye færdigheder at kaste sig ud i med klippeklistrekreation, entomologi, udspring og bueskydning. Disse aktiviteter er for både børn og voksne, og det gælder også vippen, vandrutsjebanen og kajakken. Så kom udenfor, og udforsk vandet! Aktive voksne simmere kan nyde træning med spinningcykler og frie vægte og drikke en forfriskende smoothie fra den nye blender.
Udforsk de tre nabolag – Forvildeslykke Plantage, Krystaldalen og Goplenæs Hage – i den eventyrlige verden Gibbi Point. Der er syn at se, som blandt andet en gejser i udbrud, en lysende bugt og en lagune, der glitrer med gopler. Hvert af nabolagene i Gibbi Point har sit eget ferieophold – Gibbi Gibbi-lejren, Frisk & Frejdig og Bjergtaget ved første blik – som simmerne kan kaste sig ud i.