New experiences are out there for you to discover – or create! Explore the possibilities of Custom Venues and Getaways. Getaways can last a day or more and be anything from restful to challenging. Schedule activities or apply rules to your Getaway. For example, Elimination Rules – like skill or relationship gains – will have Sims competing to outlast each other. This’ll be extra fun for Sims with the new Competitive Trait.
Child Sims can develop new traits by going through Formative Moments, and forge evolving Childhood Sentiments towards Sims they grow up knowing. Customize Modular Playgrounds with slides and activities for a ton of Childhood fun. Kids can challenge each other with games like Hide and Seek or Rock, Paper, Scissors, and even have Imaginary Friends!
The love of play begins during childhood and lasts a lifetime. Sims will have new skills to engage with: Papercraft, Entomology, Diving, and Archery. These activities are for both kids and grown-ups, as are the Diving Board, Waterslide, and Kayak. Get out there and explore the water! Active Adult Sims will enjoy working out with Spin Bikes and Free Weights, and drinking a refreshing smoothie from the new Blender.
Explore 3 neighborhoods – Wanderwood Wilds, Crystal Valley, and Jellyfish Junction – in the adventurous world of Gibbi Point. There are sights to see including an erupting geyser, a bioluminescent bay, and a lagoon glowing with jellyfish. Each neighborhood has its own Getaway – Camp Gibbi Gibbi, Revive & Thrive, and Love Highland – that Sims can jump right into.