Sometimes you have to sift through the basement to uncover a few gems. They might look a little scuffed up, but they still have plenty of use and a whole lot of character.
Add a little history to your décor. Do these items have sentimental value to your Sims or are they simply what they’re making do with? Maybe that was their mom’s favorite recliner, or their grandparents’ old television. Create new memories from the old.