Create wearable art with the new Tattooing skill, and even earn Simoleons for it. Or, craft functional pieces with the new Pottery skill and charge for lessons as you improve. Savvy Sims can turn their wildest dreams into profitable businesses, so use your imagination to create something special. Run your business out of your home or purchase a Small Business Venue lot, hire employees, decide how to charge, and make the rules!
Dream big and create a small business that will leave your Sim feeling fulfilled. Make and sell pottery or other crafts, provide a service like tattoos or classes, or come up with something unique. Designate space in your home for doing what you love – and making a living at it – or purchase a new Small Business Venue Lot. With the new Ticket Kiosk you can run the business you want, charging customers for entry or for time spent. Run a family business and hire your Sim’s household, or meet the perfect candidate and offer them a job.
With the new Tattooing skill you can give Sims pre-made, custom, or dedication tattoos. As you level up your skill you’ll unlock more stamps and stencils, and increase the odds of excellent results. Body art is about freedom of expression and to celebrate that you can now freely create your own designs in Tattoo Paint Mode. Tattoos can even be layered. Share your custom Tattoo designs with other Simmers using the Gallery, or browse for Tattoos to use in your game.
As you hone your Pottery skill using the Pottery Wheel, more designs – like functional tea sets, planters, incense burners, and more – will become available to you. Finish your pieces in the Pottery Kiln; there are plenty of options for glazes. At higher levels of the Pottery skill, Sims can use the Japanese art of Kintsugi to create beautiful pieces from broken ceramics.
In Nordhaven Sims can attend Meetups to mix and mingle with those who are passionate about the same hobbies – they may even find someone to mentor them in their favorite skill. Sims can become mentors at high skill levels, or they can build their legacy by hosting Classes and Lectures. Listening to a Lecture is one of the ways a Sim may earn Mastery Perks. Hobbies are best when shared, so explore the new neighborhoods of Gammelvik and Iverstad to meet like-minded Sims!
You can run your business by the books, or cut a few corners, and as you build your Business Reputation you’ll earn Business Perks along Dreamer, Schemer, and Neutral routes. You don’t have to pick just one! Sims with the new Idealist trait might prefer to run Dreamer businesses, whereas Shady Sims may enjoy being Schemers. These choices could impact Sims’ lives outside of their businesses.