Yeni dövme becerisiyle giyilebilir sanat eserleri yaratın ve hatta bunun için Simoleon kazanın. Ya da yeni Çömlekçilik becerisiyle işlevsel parçalar üretin ve geliştirdikçe dersler için ücret alın. Becerikli Sim'ler en çılgın hayallerini karlı işlere dönüştürebilir, o yüzden hayal gücünüzü kullanarak özel bir şey yaratın. İşinizi evinizden işletin veya bir Small Business Venue arsası satın alın, çalışanları işe alın, ücretlendirme kararını verin ve kuralları belirleyin!
Büyük hayaller kurun ve Sim'inizi tatmin edecek küçük bir işletme kurun. Çömlekler veya başka zanaat ürünleri yapıp satın, dövmeler veya derslerden kazanç sağlayın ya da eşsiz bir şeyler üretin. Sevdiğiniz işi yaparak ve geçiminizi sağlamak için evinizde yer ayırın ya da yeni bir Küçük İşletme Mekanı Arazisi satın alın. Yeni Bilet Kiosku ile istediğiniz işletmeyi kurabilir, müşterilerden giriş için veya harcadıkları süre için ücret alabilirsiniz. Bir aile şirketi işleterek Sim'inizin hane halkını işe alın ya da mükemmel adayla tanışarak onlara bir iş teklif edin.
Yeni dövme becerisiyle Sim'lere önceden yapılmış, özel veya adanmış dövmeler yapabilirsiniz. Becerinizi bir üst seviyeye yükselttikçe daha fazla damga ve kalıp açacaksınız ve harika sonuçların olasılığını artıracaksınız. Vücut sanatı bir ifade özgürlüğüdür ve artık Tattoo Paint Modu'da kendi tasarımlarınızı özgürce kutlayabilirsiniz. Dövmeler katmanlı bile olabilir. Galeriyi kullanarak özel dövme tasarımlarınızı diğer Sim'ciler ile paylaşın ya da oyunda kullanabileceğiniz dövmelere göz atın.
Çömlekçilik Tekerleği ile Çömlekçilik becerilerinizi geliştirdikçe işlevsel çay setleri, saksılar, tütsü yakıcılar ve daha fazla tasarım sizin için kullanılabilir hale gelecek. Çömlek Fırını'nda parçalarınızı tamamlayın; sırlamak için birçok seçenek var. Sim'ler Çömlekçilik becerisinin üst seviyelerinde Japon Kintsugi sanatını kullanarak kırık seramiklerden güzel parçalar oluşturabilirler.
Nordhaven'da Sim'ler aynı hobileri tutkuyla sevenleri bir araya getirmek için Meetup'lara katılabilir. Hatta en sevdikleri beceri konusunda uzmanlaşmak için birini bulabilirler. Sim'ler yüksek beceri seviyelerinde mentor olabilir veya sınıflar ve dersler vererek miraslarını inşa edebilirler. Ders dinlemek, bir Sim'in Ustalık Avantajları kazanmanın yollarından biridir. Hobiler paylaşıldığında en iyisidir; o yüzden Gammelvik ve Iverstad'ın yeni mahallelerini keşfederek benzer düşünen Sim'lerle tanışın!
İşinizi kurallara uygun şekilde yürütebilir veya biraz kolaya kaçabilirsiniz. İş İtibarınızı artırdıkça Dreamer (Hayalperest), Schemer (Komplocu) ve Neutral (Nötr) yollarda İş Avantajları kazanacaksınız. Sadece birini seçmek zorunda değilsiniz! Örneğin yeni İdealist karakter özelliğine sahip olan Sim’ler Dreamer işlerini tercih edebilir ve Shady Sim’ler Schemer işlerinin keyfini çıkarabilir. Bu seçimler, Sim’lerin iş dışındaki hayatlarını da etkileyebilir.