Explore the forest to befriend woodland creatures or search for morsels, or head to town to meet the locals. Whether Sims are hugging a cow, making friends (or enemies) with their chickens, or growing the biggest vegetables around, the countryside is abundant with new experiences and ways to connect with the world around them.
At home, the cottage cow provides fresh (flavored!) milk for everyone while chickens lay eggs in the coop. Gather llama wool for crafts, and beware mischievous foxes—the pesky critters love eggs! In the forest, keep an eye out for wildlife like rabbits and birds to earn their trust for occasional gifts and help in the garden.
Make cooking and gardening fun for the whole family. New recipes and Lot Challenges require fresh ingredients for each meal. Whether Sims grow their own produce, visit the village market, or search for morsels in the wild, fresh is best! Up for a challenge? Try growing oversized crops to enter into the competition at the Finchwick Fair.
Henford-on-Bagley is a cozy village where everyone knows everyone. So pack a picnic basket and cross-stitch hoop, and head down to The Gnome's Arms pub to kick back with the locals after a long day. Earn unique gifts and learn about the town’s lore from neighbors, or participate in the Finchwick Fair to show off your most prized cow or chicken.