Udforsk alt, hvad universitetslivet har at byde på. Få undervisning, der kan hjælpe dine simmere på vej med karrierer inden for ingeniørvidenskab, undervisning eller jura. Lær om robotter og bordtennis, eller lav ballade ved at drille det rivaliserende universitet. Studér, sov længe og giv maskotten en highfive. Men husk nu at få gode karakterer!
Lad din simmer starte på et nyt kapitel ved at blive optaget på det historiske Britechester Universitet eller det moderne Heron Institut. Bo på kollegie eller uden for campus, udforsk Britechester på cykel, hæng ud med andre studerende i fællesrummene, og læs lektier på biblioteket. Vær med til at skabe god skoleånd ved at heppe på dine medstuderende ved begivenheder, og iklæd dig universitetets farver.
Indskriv dig på universitet, og læs de fag, der fanger din interesse. Gå til forelæsninger, eller skriv opgaver og forbered fremlæggelser. Jo mere dine simmere lærer, des bedre vil de klare sig bagefter. Simmernes karakterer bliver påvirket af, hvorvidt de deltager i timerne eller ej, så det gælder om at have styr på tiden.
Det er helt op til dig, hvordan dine simmere forvalter uni-livet. Skal de læse lektier natten lang eller slappe af? Kast dig over forskellige aktiviteter som saftpong, fodbold, og hæng ud med bofællerne. Simmerne kan melde sig ind i forskellige udvalg for at dyrke robotteknologi, debat eller kunst, og de kan ovenikøbet blive en del af en hemmelig loge. Simmerne lærer sig selv at kende og finder ud af, hvem de i virkeligheden er.
Gør kollegieværelset hyggeligt med personlige dekorationer. Tilpas dine simmeres stil til deres nye liv – uanset om det så er at tage sjuskede joggingbukser på, når man kommer for sent, eller iklæde sig bukser med pressefolder for at tage sig bedst muligt ud. Der er mange måder at vise skoleånd og imponere sine medstuderende på.