Rozpocznij nowy rozdział w życiu Twojego Sima na historycznym Uniwersytecie Britechester lub nowoczesnym Instytucie Foxbury. Mieszkaj w akademiku lub poza kampusem, zwiedzaj Britechester na rowerze, spędzaj czas w części wspólnej i ucz się w bibliotece. Kibicuj podczas szkolnych wydarzeń i noś szkolne barwy z dumą.
Zapisz się na uniwersytet i wybierz kursy, które Cię zainteresują: biologię, informatykę, historię sztuki czy nawet łotrostwo. Chodź na wykłady lub pisz prace i twórz prezentacje – im więcej Twój Sim się nauczy, tym większy sukces odniesie. Uczestniczenie w zajęciach lub ich opuszczanie wpłynie na oceny Twojego Sima, więc musisz nauczyć się zarządzania czasem.
Sposób, w jaki Twój Sim odnajdzie się na uczelni, zależy od Ciebie. Ucz się całą noc, żeby skończyć pracę domową, lub zrelaksuj się i wyśpij. Dzięki aktywnościom takim jak sok-pong, żonglowanie czy spędzanie czasu ze współlokatorami, odpoczywanie nigdy nie było tak fajne! Dołącz do szkolnych organizacji poświęconych robotyce, dyskusji i sztuce – czeka na Ciebie nawet sekretne stowarzyszenie! Wraz z mijającymi semestrami, Simowie odkryją najlepsze wersje samych siebie i dowiedzą się, kim chcą zostać.
Dekoruj pokój Sima osobistymi dodatkami, żeby poczuł się w akademiku zupełnie jak w domu. Nadaj Simowi styl, jaki tylko chcesz niezależnie, czy nosi dresy, w których spał, czy najlepszy strój, zawsze może pokazać szkolnego ducha albo zrobić wrażenie na koleżankach i kolegach.