Dzięki umiejętności życia w zgodzie z naturą Simowie mogą zaspokajać potrzeby na zewnątrz bez łóżek czy armatury! Świat przyrody ma wiele do zaoferowania, a Simowie mogą znajdować ukryte w nim skarby. Zbieraj wszystko od kryształów i żab po jedzenie! Taki styl życia jest idealny dla Simów z nową aspiracją „Nomada natury”. Simowie mogą nawet zaprosić przyrodę do domu dzięki nowym doniczkom do ogrodnictwa na stoły, blaty czy półki. Trzy nowe cechy – „Miłośnik roślin”, „Mistyczny” i „Burzyciel” – mają wpływ na to, jaką więź Simowie mają ze światem.
Wróżki mogą rozwijać zdolności pielęgnowania roślin, wpływania na cudze nastroje i nie tylko. Z nową aspiracją „Wróżkowe historie” staniesz przed wyborem między ścieżką harmonii i niezgody! Twórz simowe wróżki z cudownymi skrzydłami i nadawaj im wyjątkowy wygląd za sprawą malowania! Wzbogacaj go o figlarne dodatki, świecące tatuaże i inne elementy. Zwykłych Simów czeka za to zabawa z magicznym pyłem, który zaklina rośliny czy ożywia gnomy.
Długotrwałe odczuwanie negatywnych emocji burzy równowagę, co może wywoływać nietypowe dolegliwości. Jeśli chcesz się wyleczyć, skorzystaj z nowego stołu aptekarskiego i rozwiń umiejętność aptekarstwa. Istnieje lekarstwo na każdą z ośmiu dolegliwości i dostępnych jest 14 innych przepisów o wyjątkowych efektach. Zapaleni miłośnicy aptekarstwa mogą zostać naturopatami – to nowa, 10-poziomowa ścieżka kariery, która umożliwia leczenie w domu. Mogą także wybrać aspirację „Entuzjasta eliksirów”.
Innisgreen to piękny, tętniący zielenią świat, w którym Simowie żyją w zgodzie z naturą. Mieszczą się w nim trzy otoczenia: ciche miasteczko nad wodą zwane wybrzeżem Adhmor, którym rządzą gnomy, Świerkowy Zagajnik, gdzie przenikają się przyroda i cywilizacja, i magiczny las Everdew. Spotkaj się z Matką Naturą, dołącz do grona wróżek i użyj posągu szkłodrzewa, by przywołać Żywotnika Wszechlistnego – niezwykłe przygody czekają!