New Residential Rental lots give you the chance to get creative with multi-family dwellings. Give your Sims a basement suite to rent out, create a duplex to keep two families close, townhomes for multiple families, or even build apartments of up to 6 units (or more if you know the cheat). Each Residential Rental can be customized to your specifications.
Property owner Sims can be present property managers, living among their tenants, or they can live in a separate residence while generating income from several property investments. If your Sim doesn’t want to manage the whole property, then perhaps the new Handyperson Career might be better suited to them. Property owners should keep their Unit Ratings high because if they don’t, they could face consequences like a Tenant Revolt.
Sims in Residential Rentals will inevitably get tangled up in each other’s lives. They’ll meet with other tenants at Social Events like a community potluck, in the garden or other common areas at their Residential Rental, and have ample opportunity to discover their neighbor’s secrets by eavesdropping, snooping, or even breaking and entering. If you discover something juicy, you can blackmail other Sims for a bribe, too!
One of the most iconic scenes Tomarang has to offer is the Night Market where your Sims will savor new foods and add unique objects such as the pressure cooker and electric kettle to their homes. As you explore the world, you might even see children playing new games of marbles and hopscotch or discover the four new traits and four new aspirations unique to For Rent.