Bazen Sim'ler birbirlerine anında uyum sağlar. Sim'iniz partide karşılaştığı bir Sim ile doğal olarak sosyal kimya oluşturabilir ya da elbette çatışabilir. Artık Sim'iniz, hangi Sim'lerle sosyal açıdan uyumlu olacağını ve hangi Sim'lerle düşman olma ihtimalinin daha yüksek olduğunu belirleyen tercihlere sahip olacak.
Bir zamanlar küçük bir balıkçı köyü olan okyanus körfezindeki San Sequoia, şimdilerde hareketin eksik olmadığı bir kasabaya dönüştü. Sessiz banliyölere, canlı eğlence merkezine, birbirine bağlı topluluğa ve hatta etkili bir yerel aile olan Robles'lere ev sahipliği yapıyor.