Get up early in the morning, look out at the big open countryside, and know that all your work is worth it. Spend your days keeping your animals happy and clean, harvesting Prairie Grass to feed them, collecting Horse Manure to fertilize your plants, and making your own Nectar to sell. Do it all on a ranch you design, whether that means a traditional cabin or a big red barn.
Fill your ranch with animal friends and carve out a life together. Your horses – including adorable foals – are part of your household and have lots of special interactions with both Sims and other horses. You can also care for mini goats and mini sheep, and invite neighbors to come see how cute they are.
Living on a ranch has its moments of peace and solitude, but there’s also a lively social scene. Your Sims can go into town to meet friends at the bar, blow off steam at the dance hall, or train at the equestrian park. They can also host events like cookouts and dances on their own property, and hire a ranch hand to help when the work builds up.
Horses are part of the family. Customize hoofed friends in Create a Sim, or get new horses by rescuing or purchasing them. Foals can also be born on your ranch. Sims can learn the Riding skill, and horses can train in the Agility and Jumping skills. Skilled horses and riders can even win awards at the equestrian center.