Zamień śmierć w pracę swojego życia dzięki karierze członka zespołu Mrocznego Kosiarza – koś dusze, pomagaj duchom, oczyszczaj nawiedzone miejsca i wiele więcej. Poza pracą możesz spędzać dni na eksploracji krypt i rozwijaniu umiejętności tanatologii, by wypełniać nową aspirację „Duchowy historyk”. To wszystko, a także inne mroczne rozrywki, takie jak poprawianie relacji ze swoim krukiem lub zbieranie i czytanie zaginionych kart tarota Lady Ravendancer Ćwir, będą szczególnie atrakcyjne dla Simów, którzy posiadają jedną z trzech nowych cech – „Makabryczny”.
Różni Simowie przeżywają smutek na różne sposoby. Istnieją cztery typy żałoby, które są powiązane z osobowością Simów i relacjami, jakie łączyły ich ze zmarłym. Rytuały żałobne można dowolnie personalizować, dzięki czemu zorganizujesz uroczystość, która pasuje do Twojej historii. Simowie mogą spisywać za życia testamenty, by przekazywać innym pamiątki, simoleony i nie tylko. Simowie mogą uhonorować zmarłych, stawiając w domu ołtarzyk z ich portretem, a także chowając ich urny w kryptach lub trumnach i miejscach pochówku.
Zasłona między życiem a śmiercią jest cienka w Ravenwood, miasteczku z trzema dzielnicami. Mieszkańcy dwóch pierwszych okolic są (w większości) żywi, ale w trzeciej to duchy poczują się jak w domu. Żyjący Simowie mogą zanurzyć się w Moczarach Zguby, aby wyjść ze swego ciała i spróbować swoich sił jako tymczasowe duchy. Tylko uważaj, by nie przesadzić.