Genç Yetişkin olarak başlayan Sim’inizin hayatı boyunca hedeflerine ulaşarak Ölmeden Önce Yapılacaklar Listesini oluşturun. Sim’inizin karakter özelliklerine ve aile ilişkilerine bağlı olarak listenizde ögeler belirecek ve ayrıca kendi kendinize de seçebileceksiniz. Bir Sim’in hayatı sona erdiğinde listesinde ögeler kalırsa ölümden sonraki hayatlarını Yarım Kalan İşlerini tamamlamaya adayabilirler. Listelerindeki her şeyi tecrübe etmelerinin karşılığındaki en büyük ödül, Yeniden Doğma seçeneği olacak. Ancak yine de Devam Etmeyi veya Hortlak olarak kalmayı seçebilirsiniz.
Grim’in ekibinin üyesi olduğunuz bir kariyer ile ruhları toplayarak, Hortlaklara yardım ederek, musallatları dağıtarak ve daha fazlasını yaparak ölümü hayatınızı adayacağınız bir iş haline getirin. İş dışında günlerinizi Mezarları keşfederek ve yeni Ghost Historian Aspiration için Tanatoloji becerinizi geliştirerek geçirebilirsiniz. Evcil Karganızla bağ kurmak veya Lady Ravendancer Goth’un kayıp Tarot Kartlarını toplayıp okumak gibi diğer karanlık eğlencelerin yanı sıra bu uğraşlar, 3 yeni karakter özelliğinden biri olan Macabre’a sahip olan Sim’lerin özel olarak ilgisini çekecek.
Üç mahalleli bir kasaba olan Ravenwood’da yaşam ve ölüm arasında ince bir çizgi var. İlk iki mahallenin sakinlerinin çoğu sağ, ancak üçüncüde Hortlaklar kendi evindeymiş gibi hareket ediyor. Yaşayan Sim’ler, Baleful Bog’unu kullanarak ruhun bedenden ayrıldığı bir deneyim yaşayabilir ve geçici süreliğine Hortlak olmayı deneyebilir. Sadece dozunu fazla kaçırmayın.