Hvis du vil slippe af med dine nye bofæller, kan du få hjælp af spøgelset Guidry. Fjern forbandelser fra genstande, hold en seance, tal med de døde, og få gaver fra spøgelserne! Du kan endda tilkalde skeletstuepigen, Benhilde.
Træn spiritistfærdigheden, så du kan imponere Guidry og få en licens som paranomal efterforsker! Når du er klar, kan du påtage dig freelanceopgaver, hvor du hjælper andre simmere med at slippe af med deres uindbudte gæster. Når der sker mystiske hændelser, er det op til din simmer at sætte en stopper for det.