Your new-to-you home might be home to someone else, too, if it’s one of the new Haunted House Lots! Appease the mischievous specters to relax in serenity, or let them run amok for scares day and night.
If you want to send your new roommates packing, Guidry the Ghost is happy to advise you. Remove accursed objects, perform a séance, commune with the dead, and receive gifts from specters! You can even summon Bonehilda the skeletal maid.
Master the Medium skill and impress Guidry to get a Paranormal Investigator license! Once you’re ready, take on some freelance gigs to expel unwelcome visitors for other Sims. With spooky activity on the rise, it’s up to your Sim to put a stop to it.