Doskonal umiejętności wychowawcze swojego Sima tak, by skutecznie wpływały na zachowanie dziecka, odpowiadając jednocześnie jego potrzebom. Decyduj, kiedy karcić dziecko za złe zachowanie, zachęcać, by poszło w dobrym kierunku, albo po prostu pozwalać mu na korzystanie z uroków dzieciństwa.
Zmieniaj wygląd swoich Simów i ich domów z pomocą nowych ubrań i elementów dostępnych w trybie budowania. Nadaj sypialni dziecięcej nieco charakteru, przeprojektuj kuchnię, by stała się bardziej rodzinna, i pomóż Simom wyeksponować sportowe lub artystyczne zacięcie, korzystając z nowych strojów.