The Pet Lovers Bundle will nourish your caring side. Help Sims develop their parenting skills, or care for neighborhood pets as a veterinarian.
Use the powerful Create A Pet tool to customize your Sims’ perfect cats, dogs, puppies, and kittens. Choose from a variety of breeds, give them distinct personalities, and directly manipulate their features. Easily personalize their coats with unique patterns to create your real-life pets, dream pets, or something more fanciful. For the first time, complete their looks with expressive outfits and accessories.
Level up your Sims’ parenting skills to satisfy their child’s needs and influence their behaviors. Gain new abilities through experience and choosing when to discipline bad actions, encourage good behavior, or just let kids be kids.
Add a habitat to your household with all-new small pets like a hamster, rat, pygmy hedgehog, or miniature bubalus! Have your Sims name their new pet and learn how to take care of them, whether it’s spending time playing or keeping them clean and healthy. Your Sims have lots to learn.