En eventyrlig verden venter din simmer, og når du for første gang tumler gennem den hemmelige portal, kan du glæde dig til at finde magiske løjer rundt om hvert et hjørne. Interagér med skytsånder, kast besværgelser efter simmerne omkring dig, og bryg eliksirer til venner og fjender.
En skytsånd, eller beskytter, hjælper din simmer med at opfylde sin skæbne og blive magiker. Hidkald en drage, en fe eller den slags skytsånd, der passer bedst til din simmers personlighed. Skytsånden passer på din simmer, og du kan give den et fantasifuldt navn.
Lad din simmer komme i den rette magiske stemning med de flotte kostumer. Tag f.eks. hele molevitten på til bryggesessioner ved kedlen og en mere afdæmpet påklædning, når der skal kastes nye besværgelser. Saml tryllestave og koste som det perfekte tilbehør til dit look, og pynt så dine værelser med fortryllede genstande.