Niezwykły świat czeka na Twojego Sima. Gdy przekroczysz próg tajemniczego portalu, na każdym kroku napotkasz magiczne tajemnice. Zapoznaj się z chowańcami, rzucaj zaklęcia na Simów i warz mikstury dla przyjaciół i wrogów.
Studiuj nauki klasyków i ucz się u ekspertów. Wykonaj zadanie, by stać się czarodziejem. Zbieraj i rzucaj zaklęcia w pojedynkach, wyczaruj jedzenie, a nawet zamieniaj innych w przedmioty. Warz eliksiry, przez które Simowie poczują do siebie miętę, pozbędą się przykrych klątw lub będą nieśmiertelni!
Tajemniczy chowaniec ochroni Twojego Sima i pomoże mu wypełnić jego magiczne przeznaczenie. Przyzwij smoka, wróżkę lub innego chowańca, który najlepiej dopasuje się do charakteru Twojego Sima, i będzie go strzegł. Nie zapomnij nadać mu ciekawego imienia!
Wpraw się w iście magiczny nastrój dzięki czarodziejskim kreacjom dla Twoich Simów. Ubierz Sima w szaty ekstrawaganckiego maga lub wypróbuj nowe czary w bardziej stonowanych ubraniach. Zbieraj różdżki i miotły, a potem udekoruj pomieszczenia zaklętymi przedmiotami.