Build a powerful Dynasty, become a Noble, and avoid Scandal in The Sims 4 Royalty & Legacy Expansion Pack‡. Experience storybook moments as you climb the royal ranks of Nobility. Noble or not, start a Dynasty and reap the perks of Prestige while maintaining Unity – or embrace the drama of friction. Start a legacy, carve your own regal path, and rise to glory.
A Dynasty dominates through devotion to shared Values – like being Passionate or Mysterious. Build up Prestige, maintain Unity, and be the powerhouse family everyone wants to keep up with. Any Sim can become Head of their own Dynasty, and as Head they have the power to choose their Heir or declare family members Outcasts. But remember, elevated status means elevated drama: an Outcast might rebel, or an Heir might be overwhelmed by pressure.
Many worlds can be kingdoms, but only one Sim can wear the crown. Make choices to win the hearts of the people or court the approval of Nobles. Favor with either group can earn you higher titles, but rivals may block your path. Encourage them to abdicate, face them in Duels of Swordsmanship, or expose their Scandals. How you ascend is up to you – Woo a Noble Frog, dance in dazzling glass shoes, or claim a mythical sword.
Forbidden loves, secret children, and froggy kisses are just a few situations that can become saucy Scandals. When a Scandal erupts, it can impact a Sim’s relationships, career, Dynasty Prestige, and even Noble Favor. A Noble’s title could be put at risk! Power and prominence are fickle things, and sometimes a fall from grace is needed to make a change. When faced with a Scandal, Sims can apologize, atone, wait it out, or deny everything.
Ondarion is a world with rich history, powerful Dynasties, and complex relationships where opulence and culture are around every corner. There are three distinct neighborhoods: warm and inviting Dambele, lush and vibrant Verdemar, and elegant, romantic Bellacorde. Each neighborhood has its own Nobles, and the throne of Ondarion is empty. The stage is set and the stories of ascension are yours to tell.