Test your Sim’s skill and endurance with activities on the mountainside. Grab skis for a downhill ride, strap on a snowboard to shred or bundle up on a sled with another Sim. Prefer going up? Build their rock climbing skill and challenge your Sim to reach the mountain peak during daring, sometimes dangerous, excursions.
Let your Sim’s worries float away in the natural hot springs, then unwind over hot pot around the kotatsu table, or socialize while hiking through bamboo forests and snowy terrain. Bask in the serenity of mindful walks and soothing music to take control of your emotions and discover your inner zen.
Whether you prefer the traditional details or modern touches of Japanese-inspired furniture and decor, you can incorporate shoji doors, windows and screens, tatami mats, and more to design a home that complements your life. Take your shoes off at the genkan entryway in the soft glow of paper lanterns overhead, or build your own rock garden outside.
Unlock new personality and relationship effects with the introduction of Lifestyles and Sentiments. Lifestyles manifest in response to your Sim’s actions and habits, changing their behaviors appropriately. Similarly, shared experiences inspire Sentiments and have a lasting impact on Sims’ relationships to each other, affecting their social interactions.