Przetestuj umiejętności i wytrzymałość Twojego Sima podczas aktywności na stoku! Szusuj na nartach, popisuj się akrobacjami na snowboardzie lub wsiądź na sanki razem z innym Simem. Wolisz zdobywać szczyty niż z nich zjeżdżać? Rozwijaj umiejętność wspinaczki i wysyłaj swojego Sima na emocjonujące, a czasem wręcz niebezpieczne wyprawy wspinaczkowe.
Odblokuj nowe efekty związane z osobowością i relacjami dzięki wprowadzeniu stylów życia i odczuć. Twój Sim nabywa style życia za sprawą swoich działań i zwyczajów. Odczucia pojawiają się w następstwie wspólnych przeżyć i wywierają trwały wpływ na relacje Sima z innymi, modyfikując jego interakcje towarzyskie.