Dine simmere er helt sikkert ikke hjemme længere. Simmerne kan slå sig løs i de fantastiske omgivelser fra Star Wars og opleve alt lige fra Tusindårsfalken til den travle cantina på Baatu og indbyggernes enestående tøjstil. Når din simmer vender hjem, får du ny udsmykning og nye opskrifter, der er inspireret af dine rejser – tag et slag sabacc, eller afhold en sjov lyssværdstræning.
Modstandsbevægelsen, Den Første Orden og slynglerne kæmper om magten på Batuu, men det er dine simmeres handlinger, der bestemmer, hvem der vinder slaget. Magtbalancen tipper, efterhånden som simmerne gennemfører udfordringer og specialmissioner. Lås op for belønninger som adgang til stjernejagere, nye kostumer og vigtige missioner på Batuu. Hvem ved? Måske finder du din udkårne på Batuu.
Du får omdømmepoint for at gennemføre missioner, og jo flere du får, jo tættere kommer du på at møde styrkernes ledere på Batuu. Mulighederne skifter afhængigt af dine simmeres handlinger – vælger du at støtte Kylo Rens bestræbelser på at finde modstandsbevægelsens base, eller kæmper du sammen med Rey og Vi Moradi mod Den Første Orden? Uanset hvilken sti, din simmer vælger, vil Hondo Ohnaka og hans slyngler altid være der, hvis du får brug for lidt ekstra galaktiske kreditter.