Smerfy 2 - Więzień Zielonego Kamienia
Pracuś stworzył rewolucyjny wynalazek: SmerfoMix! Brakuje w nim jednak kluczowego składnika – Zielonego Kamienia, który jest w chciwych szponach Gargamela.
Tak więc Pracuś i jego drużyna wyruszają więc na misję odzyskania słynnego kamienia z laboratorium Gargamela, ale fatalny błąd sprawia, że kamień eksploduje, a jego fragmenty rozsypują się po całej Przeklętej Krainie.
Oprócz wyzwolenia niesamowitych mocy kopiowania i rozkładania materii, Zielony Kamień uwolnił złych – Stolasów, nowy zakon pragnący zaprowadzić rządy terroru.