This is the Police 2
Interpret the law as you see fit in This Is the Police 2, sequel to the acclaimed noir drama This Is the Police! Run the sheriff’s department, manage your cops, investigate, interrogate, and incarcerate. Make tough decisions – and try to keep out of prison yourself! – in this story-driven mixture of adventure, strategy, and turn-based tactical combat.
Is it a simulation? A management game? A tactical challenge? A visual novel? A puzzle? It’s all of these, and more!
Welcome to Sharpwood, a cold and harsh border town riven with violence, where no one is completely innocent. Smugglers, gangs, and screaming populists call this town their home. To maintain peace and order, the young sheriff Lilly Reed (Sarah Hamilton) will have to team up with fugitive criminal Jack Boyd (Jon St. John), and pray that her dangerous plan doesn’t spiral out of control.
During your most dangerous operations, the game will switch to turn-based combat. Gather a team of your finest cops. Carefully study the terrain, adapt your plans, stealthily approach your suspects, and use non-lethal weapons and equipment – if the situation allows. True, sometimes gunfights are almost impossible to avoid, but be careful: This Is the Police 2 doesn’t have hit points. A single bullet can cost a cop their life.
Collect evidence, study case materials, interrogate suspects, and send the criminals to court. And if the suspect was innocent? Perhaps it's time to find out if any Sharpwood judges can be bought.