This is the President
This Is the President is a story-driven management game. In the year 2020, you are elected to be the President of the United States of America. To escape justice for your past crimes as a shady multi-millionaire businessman, you need to ratify Amendment 28 which would grant lifetime immunity to any President.
Manage your official and unofficial staff like a real mafioso to deal with all the old problems you’ve had in the past, as well as the shiny new problems that come with the office. You’ll battle with your competitors, the establishment, the media, and even foreign leaders.
In this political thriller-satire mix, the player's actions will inescapably lead to situations that escalate into absurd, terrifying, tragic, and even ridiculous situations.
But the road to lifelong immunity is full of pitfalls, and you’ll need to remember to clean up the daily messes that arise. Some might even call these distractions “presidential duties”.
There’s only one way out. Change the fabric of the Constitution of the United States by persuading, blackmailing, bribing, and bullying a large part of the political system into granting you lifelong immunity.
Experience a compelling interactive narrative with a wide variety of choices and story branches. Will you end your term on your terms, or are you just a pawn in a bigger game?