Tag med Thomas og hans venner på en særlig rejse over øen Sodor! Hop ind i førerhuset på North Western Railways klassiske damptog, og nyd nostalgiske historier og helt nye fortællinger direkte fra førersædet – tag med på en magisk rejse, og udforsk Sodors vidundere, som du aldrig har set dem før!
Tag styringen af Thomas, Percy, Gordon, Emily og Diesel for at udforske ikoniske landemærker på hele øen Sodor. På Sir Topham Hatts opfordring kan du transportere passagerer i Annie og Clarabel langs Thomas' sidebane, skynde dig med eksprespassagerer over toppen af Gordon's Hill eller transportere gods med Troublesome Trucks.
Men det er ikke alt! Hjælp Thomas og hans venner med at være rigtig nyttige lokomotiver i en fuld arbejdsplan for øen Sodor. Se alle lokomotiverne køre rundt på øen og udføre deres daglige opgaver, vær med til at køre Thomas på hans sidebane, eller tag med som passager! Mens du udforsker øen, skal du holde øje med skjulte samlerobjekter!