Sertai Thomas dan rakan-rakannya dalam pengembaraan istimewa merentasi Pulau Sodor! Naiki kabin lokomotif pasukan stim klasik North Western Railway untuk menikmati kisah nostalgia dan cerita baharu terus dari tempat pemandu – Mulakan perjalanan ajaib dan terokai Keajaiban Sodor seperti yang belum pernah anda lihat sebelum ini!
Kawal Thomas, Percy, Gordon, Emily dan Diesel untuk meneroka mercu tanda ikonik di seluruh Pulau Sodor. Atas jemputan Sir Topham Hatt, bawa penumpang dengan Annie dan Clarabel di laluan cabang Thomas, pecut membawa penumpang ekspres melintasi puncak Gordon’s Hill, atau angkut kargo dengan Troublesome Trucks.
Bukan itu saja! Bantu Thomas dan rakan-rakannya menjadi enjin yang benar-benar berguna sepanjang jadual kerja penuh di Pulau Sodor. Saksikan semua enjin di seluruh pulau melakukan tugas harian mereka, sertai dengan memandu Thomas di laluan cabangnya, atau nikmati perjalanan sebagai penumpang! Semasa meneroka pulau, cari barangan koleksi tersembunyi yang menunggu untuk ditemukan!