Sodor Adası boyunca çıkacağın bu özel yolculukta Thomas ve arkadaşlarına katıl. Kuzey Batı Demiryolu'nun klasik buharlı ekibinin kabinlerine atla; makinist koltuğundan hem nostaljik hikayelerin hem de yepyeni anlatıların tadını çıkar. Büyülü bir yolculuğa çık ve Sodor'un Harikaları'nı daha önce hiç görmediğin bir şekilde keşfet.
Sodor Adası'ndaki ikonik yerleri keşfetmek için Thomas, Percy, Gordon, Emily ve Diesel'ın kontrollerini eline al. Sir Topham Hatt'in davetiyle, Thomas'ın yan hattında Annie ve Clarabel ile yolcu taşı, Gordon Tepesi'nden ekspres yolcularını hızla geçir ya da Haylaz Vagonlar (Troublesome Trucks) ile yük nakliyesi yap.
Ama hepsi bu kadar değil! Thomas ve arkadaşlarına Sodor Adası'nın yoğun çalışma programında gerçekten işe yarar lokomotifler olmaları için yardım et. Adanın dört bir yanında günlük görevlerini yerine getiren tüm lokomotifleri izle, yan hattında Thomas'ı sürerek işe koyul veya sadece bir yolcu olarak yolculuğun tadını çıkar. Adada keşif yaparken gizli koleksiyon parçalarına karşı gözünü dört aç.