Men det er ikke alt! Hjælp Thomas og hans venner med at være rigtig nyttige lokomotiver i en fuld arbejdsplan for øen Sodor. Se alle lokomotiverne køre rundt på øen og udføre deres daglige opgaver, vær med til at køre Thomas på hans sidebane, eller tag med som passager! Mens du udforsker øen, skal du holde øje med skjulte samlerobjekter!