Ale to nie wszystko! Pomóż Tomkowi i przyjaciołom jak najlepiej wywiązywać się ze swoich zadań zgodnie z rozkładem jazdy wyspy Sodor. Zobacz, jak wszystkie lokomotywy podróżują po wyspie w ramach swoich dziennych kursów, zostań maszynistą Tomka na jego linii bocznej, a nawet jeździj jako pasażer! Odkrywając wyspę, wypatruj ukrytych przedmiotów kolekcjonerskich!