Ama hepsi bu kadar değil! Thomas ve arkadaşlarına Sodor Adası'nın yoğun çalışma programında gerçekten işe yarar lokomotifler olmaları için yardım et. Adanın dört bir yanında günlük görevlerini yerine getiren tüm lokomotifleri izle, yan hattında Thomas'ı sürerek işe koyul veya sadece bir yolcu olarak yolculuğun tadını çıkar. Adada keşif yaparken gizli koleksiyon parçalarına karşı gözünü dört aç.