Total War: WARHAMMER III - Aislinn – Tides of Torment
Without Aislinn’s stewardship of the waters around Ulthuan, the Asur would surely fall to the predations of the Dark Elves and Norscans. But he executes his office with such ruthless zeal, many find his methods… distasteful.
In the face of such desperate peril as Ulthuan faces, they may not agree with Aislinn’s methods, but they certainly cannot argue against their effectiveness. His deft command of the legendary Dragonships, and the formidable fighting forces they bear, is Ulthuan’s best hope in this time of turmoil.
Aislinn commands the fabled Dragonships of the Asur: vast mobile platforms, capable of recruiting, maintaining and dispatching Aislinn’s forces precisely where they are needed. Ranging out from Ulthuan, Aislinn performs lightning strikes on enemy settlements, often marching his forces deep inland. When enemy settlements are conquered, Aislinn hands them to other High Elf factions to maintain before charging forth toward the next conquest. Occasionally, he also establishes Colonies that help out his military efforts and support the ever expanding fleet of Dragonships.
As a gifted tactician, Aislinn takes a combined-arms approach, assaulting his enemies from land, sea and air. Accompanied by the fabled Phoenix Guard Captain Caradryan, he fields his trusty Ship’s Company troops alongside many other units from the High Elves roster, and deploys deadly Lothern Skycutter flying chariots to rain arrows and bolts from afar. He also commands the loyalty of many denizens of the deep, such as Oceanids, Sea Elementals and the dread Merwyrm.