Total War: WARHAMMER III - Elspeth – Thrones of Decay
Embrace sorcery and wisdom with new Lords, Heroes, Units, and Mechanics to enhance your campaign roster on and off the battlefield. Elspeth von Draken arrives in Total War: WARHAMMER III, bringing unique campaign mechanics to the Empire, with a brand-new objective in the Realm of Chaos independent from the Ursun storyline. Plus, new Units and Heroes to help Elspeth achieve total victory.
Elspeth von Draken, the Dark Lady of Nuln, is a respected advisor to the Elector Counts and instrumental at keeping the plagues of Nurgle at bay. As a magistrix of the Amethyst Order, the Graveyard Rose may be all that stands in the Maggot Lord’s way.
As a powerful spellcaster, Elspeth von Draken soars across the skies on her Carmine Dragon, with a strong helping of magical mastery under her belt.
Elspeth von Draken is committed to protecting the Empire by any means necessary, and her alliance with Nuln has allowed her to help support the forces of the Empire in a unique way. The true potential of the Empire’s gunpowder units can be unleashed with Nuln’s Imperial Gunnery School, furthering the weaponry of the Empire. To do this, magic and black powder can no longer be separate entities, and instead must work together to ensure the forces of Chaos are kept at bay.
Elspeth's patronage will go a long way in helping to develop the next stage of technological advancement, as she also offers her unique talents to combine her mastery of Death magic into the munitions of the Imperial Gunnery School, creating a combined arms force of Amythest units the foes of the Empire will regret crossing.