Total War: WARHAMMER III - Forge of the Chaos Dwarfs
The Forge of the Chaos Dwarfs campaign pack introduces a new brutal race, the Chaos Dwarfs, into Total War: WARHAMMER III, usable in both the Realm of Chaos and Immortal Empires campaigns.
Expand, exploit, and dominate the Old World as Astragoth Ironhand, Drazhoath the Ashen, and Zhatan the Black, collectively boasting unique campaign mechanics, objectives, and units that only the corrupted minds of the Chaos Dwarfs could forge. With their own frightful agenda to pursue, they do not engage with the Ursun storyline in the Realm of Chaos campaign.
Astragoth Ironhand, High Priest of Hashut, is the oldest living Chaos Dwarf Sorcerer-Prophet. Once the most potent sorcerer to walk the Plain of Zharrduk in a thousand years, his powers have begun to wane and his body is slowly succumbing to petrification, negated only by the mechanical device that grants his body movement.
As an armoured caster with a mixed spell lore, Astragoth zips around the battlefield at a respectable speed and can hold his own up close.
Drazhoath the Ashen, Sorcerer Prophet of Hashut, is the Lord of the Black Fortress and commander of the fell Legion of Azgorh. Exiled to the land he now rules, Drazhoath’s mastery of magic and engineering has only grown stronger.
As a mighty warrior and a powerful spellcaster, Drazhoath is a nigh unstoppable force, whether he’s splitting skulls on foot or scarring the lands mounted upon Cinderbreath – his Bale Taurus.
Serving his master Ghorth the Cruel, Zhatan provides him with plentiful Labour and resources to fuel their growing empire whilst meeting his insatiable thirst for sacrifices.
Known for his high demand for weaponry, boundless cruelty, and greater stature, Zhatan is a bone-crunching powerhouse.
With some of the most unique units in WARHAMMER III to date, the Chaos Dwarfs utilise their engineering prowess with Earthshaker-launching Dreadquake Mortars, Volcanic Magma Cannons, and Daemonic Iron war machines to pull their trains of destruction across the battlefield.
On the Daemonic side, set the lands ablaze with the monstrous K’daai Fireborn and K’daai Destroyer units; both bolted with heavy armour to contain a source of disruptive power never before seen in the Mortal World.
With a multi-layered economy centred around the gathering and management of Labourers, the Chaos Dwarfs capture those that they best in combat and assign them to gruelling work in their Mining Outposts, where they harvest Raw Materials used to expand the Chaos Dwarfen empire, construct advanced buildings, and strengthen their armies.
With the Hell-Forge at their disposal, the mighty Chaos Dwarf legions can grow mightier with special schematics forged in fire, and those schematics apply a set of bonuses to the allocated units so they may thrive on the battlefield.