Total War: WARHAMMER III - Mother Ostankya – Shadows of Change
For years we thought she was a child's tale to frighten us into behaving. Then one day, in my twentieth winter, I got too close to the woods. And when I was told Mother Ostankya would get you... I knew if I took one step closer to the trees it would be true.
This pack introduces Mother Ostankya, a new Legendary Lord for Kislev, usable in both Realm of Chaos and Immortal Empires campaigns, as well as new units, characters, and regiments of renown.
Tales of monsters and bogeymen have haunted many lands for centuries, but the tale hanging above the Kislevite children, a reminder of the consequences for displaying disobedience, was not just a tale. Mother Ostankya is real. A guardian, faithful to the land, holding anyone who seeks to harm it accountable, she draws her power from the very woods, fens and oblasts that she protects. When war comes to her door, she’ll be on the front lines, protecting the warriors of Kislev, and inflicting her terror upon any who oppose them.
As a powerful sorceress with a bespoke melee component, Mother Ostankya utilises her cauldron on and off the battlefield, able to rain spirits down upon her foes from afar or sprout the legs of a spider in melee combat as an artillery-chariot hybrid.
The Daughters of the Forest must infuse Mother Ostankya’s Witchcraft at the Witch’s Hut. With a new rare resource, Spirit Essence, you can take advantage of ingredients gathered during your playthrough to create potent Incantations and utilise Hexes to vastly change the course of your entire campaign.
Force enemy armies from your lands in an instant, purge entire provinces of corruption in a single move, buff your units far beyond their given capability, and unleash the full might of the witch as you search for the Malediction of Ruin; Mother Ostankya’s final Hex to secure the sanctity of Kislevite land.
A terrible and frightening creature, known to many as The Thing in the Woods, brings its enormous size and infantry sundering capability to the frontlines of Kislev. Left unchecked, this beast will tear through enemy troops like paper, before rushing into the woods for cover and emerging to do it all over again.