Total War: WARHAMMER III - Shadows of Change
Inject new Legendary Lords, Heroes, and Units into your games to vastly expand your methods of play on the campaign map and within battles. The Changeling, Yuan Bo, and Mother Ostankya each bring their own unique campaign mechanics to their faction, with goals separate from the Realm of Chaos campaign, and new units to help them pursue victory on their terms.
I make my home in the darkest pits of your soul. In the shadows, I bide my time.
As the shape-shifting agent of misrule, the Changeling embodies the Changer of Ways’ most deceiving and manipulative tendencies. Able to take the form of any legendary character from the noble to the fearsome, none, save perhaps Tzeentch himself, know the Changeling's true form. His trickery may even deceive the Dark Gods themselves, able to mirror foes, create false allies, and disrupt empires from within, with only one truth becoming clear long after he’s enacted his handiwork.
The perplexing prankster of the known world, the Changeling of Tzeentch, was here.
As a spellcasting shapeshifter bolstering the Lore of Tzeentch, the Changeling can adopt the form of any lord he faces, making his battle efficiency grow stronger as your enemy tries to do the same. When not fighting directly, he lingers in the shadows, stalking his prey, and waiting for the optimal time to strike.
The Changeling’s inscrutable and deceiving nature is the perfect recipe for schemes and trickery. For the Changeling, the world is divided into Theatres; segmented regions that contain Schemes, both minor and pivotal. Fuelled by an unending legion of tricksy cultists, to achieve his goals he must first break a Theatre down through smaller, cheekier Schemes by constructing buildings, stealing identities, and instigating tensions amongst otherwise civilized populations, culminating in a Grand Scheme and an epic battle for supremacy, rife with bountiful rewards along the way.
With enough Grand Schemes carried out, the Changeling’s final purpose is within reach: conducting the Ultimate Scheme for campaign victory.
This troublesome Legendary Hero, the Blue Scribes, ride atop their Disc of Tzeentch, scribbling on parchment as they go, and are capable of spewing all manner of spells across the battlefield by verbalising their scrolls. If only they knew what those words meant...
Ruling over the Central Provinces of Cathay, Yuan Bo, the Jade Dragon leads the Court of Celestial Sorcerers. A bureaucrat of the highest order on the surface, yes, but a talented spymaster at heart, the Jade Dragon runs the city of Wei-jin and, by extension, is an administrator for the Cathay empire. Liked by his siblings, the good of Grand Cathay is in capable hands.
Serving two roles between his human and dragon forms, the Jade Dragon can be a devastating single target destroyer, and a potent spellcaster with the Light, Yin, and Heaven lores of magic. Soar above the battlefield as a dragon, burning down even the strongest of enemy units, or take the fight on the ground with game-changing spells at your side.
Engage in a chess match unlike any other with the Matters of State. As a master statesman, a right hand to the emperor and a spymaster, Yuan Bo’s influence over the kingdom runs deep. With this power, enact overt and covert policies across settlements, armies and even characters to best suit your empire’s needs. Crack down on settlement corruption, rush construction for your entire empire in a single move, create diplomatic deadlocks to move freely through unfriendly territories, and much, much more.