Total War: WARHAMMER III - Yuan Bo – Shadows of Change
This pack introduces Yuan Bo, a new Legendary Lord for Grand Cathay, usable in both Realm of Chaos and Immortal Empires campaigns, as well as new units, characters, and regiments of renown.
Those in other nations may deny it, but all mortals desire control. To be controlled, that is.
Ruling over the Central Provinces of Cathay, Yuan Bo, the Jade Dragon leads the Court of Celestial Sorcerers. A bureaucrat of the highest order on the surface, yes, but a talented spymaster at heart, the Jade Dragon runs the city of Wei-jin and, by extension, is an administrator for the Cathay empire. Liked by his siblings, the good of Grand Cathay is in capable hands.
Serving two roles between his human and dragon forms, the Jade Dragon can be a devastating single target destroyer, and a potent spellcaster with the Light, Yin, and Heaven lores of magic. Soar above the battlefield as a dragon, burning down even the strongest of enemy units, or take the fight on the ground with game-changing spells at your side.
Engage in a chess match unlike any other with the Matters of State. As a master statesman, a right hand to the emperor and a spymaster, Yuan Bo’s influence over the kingdom runs deep. With this power, enact overt and covert policies across settlements, armies and even characters to best suit your empire’s needs. Crack down on settlement corruption, rush construction for your entire empire in a single move, create diplomatic deadlocks to move freely through unfriendly territories, and much, much more.
Go beyond mere balance and embrace disharmony, leveraging it as an excuse to serve more severe and extreme actions to fit your agenda, and plan chains of actions to ensure the balance of harmony is pulled back in your favour when all is said and done.
With a plan centuries in the making under the request of Yuan Bo’s father, the Jade Dragon is tasked with travelling to critical locations and constructing relays to empower the Jade Compass, before defending them from the Lizardmen incursions trying to dismantle Cathay.