Townsmen - A Kingdom Rebuilt: Seaside Empire DLC er spækket med gode funktioner. Nyd de nye middelhavsomgivelser, byg en havn langs kysten for at øge din handel, og dyk ned i de helt nye begivenheder i historien. Men vær advaret, du kan blive tvunget til at træffe svære beslutninger, hvor dine valg kan få alvorlige konsekvenser...
Seaside Empire DLC tilføjer også endnu et lag af dybde med introduktionen af svære moralske valg og beslutninger i de nye novellebegivenheder. Send dine landsbyboere på ekspeditioner og eventyr, eller hjælp dem med deres daglige liv i en middelalderby. Håndter nye katastrofer og vejrfænomener. Lyt til afslappende nye sange, og lad dig rive med af stemningen på middelhavskysten.