BR Class 20 'Chopper'
Developed in the 1950s, the English Electric Type 1 was the first major step on British Railways’ path to dieselisation. After many trials and failures, the Type 1 showed promise as a 1000hp (746 kW) locomotive, and between 1957 and 1968 a total of 228 would be produced.
Please note: Tees Valley Line is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. As this is part of the Preserved Collection, features remain as they were in the original release.