BR Class 31
The 1950s were in full swing, and British Railways were kicking off the start of the radical modernisation plan, which would see steam locomotives retired in favour of brand new, diesel-powered traction.
Brush Traction developed the Type 2, which was designed to fill the 1000-1499 horsepower role, making them suitable on lower-priority passenger and freight trains. The first Type 2s entered service in the Eastern Region, however they soon found use across the country as the fleet grew in size, and with the introduction of TOPS, they were classified as the BR Class 31.
Please note: Tees Valley Line is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. As this is part of the Preserved Collection, features remain as they were in the original release.