BR Class 33
İlk BRCW Type 3'ler üretim bandından 1959 yılında indirildi ve Aralık'ta hizmete başladı; ilk partiyi oluşturan 65 lokomotif 1961'e kadar tamamlandı ve ikinci bir parti de 1962'de tamamlandı, böylece toplamda 3 ana çeşide sahip toplam 98 lokomotif üretildi.
Type 3'ler düzenli hizmete başlayınca hızlıca Güney Bölgesi'nin ve özellikle South Eastern Division'ın en önemli parçalarından biri oldu, bu bölgelerde Dover'a önemli müşterileri taşımak ve yük taşıma hizmeti sunmak, Sheerness ve Willesden arasındaki çelik trenler ile çimento taşımak ve mühendislik trenlerine önderlik etmek ve daha pek çok şeyde kullanıldı. Bunlar ayrıca SR çoklu birim ekipmanı ile donatılmış lokomotif alt kümelerinin London Waterloo'dan Salisbury ve Weymouth'a giden it/çek trenlerini çalıştırabilmesi için Güney Batı bölgesinde de kullanıldı.
Güney Bölgesi'ndeki ana hizmetleri geniş ölçüdeki değiştirme başarısı Class 33'lere tutkulu bir ilgi uyandırdı ve bu muhtemelen bazıları ana hat sertifikalı 29 tanesinin korunmaya alınmasında etkili oldu, 60 yılı zorlayan bir filo için hiç de fena bir çaba değil. Korunan lokomotiflerden ikisi; D6566 (33048) ve D6575 (33057) "Seagull" West Somerset Railway'de kendilerine bir yuva buldu ve her ikisi de klasik BR Yeşil görünüme sahip, ayrıca operasyonel ve turistik amaçlarla kullanılıyor.
Lütfen dikkat: Bu eklentide yer alan içeriklerden faydalanabilmek için ayrı bir satın alma olan West Somerset Railway Rotası gereklidir. Bu Preserved Collection'ın bir parçası olduğu için özellikler orijinal çıkışta sunulduğu şekliyle kalır.