BR Class 52 "Western"
En iyi bağlantı ekspres hatlarında çalışmak üzere tasarlanan BR Class 52, BR'nin Batı Bölgesi'nde geçirdiği yüksek tempolu günlerin ardından, şimdi eski demir yollarında emekliliğin tadını çıkarıyor.
1955 yılında British Railways'in modernizasyon planları duyuruldu. Plana göre tüm bölgelerdeki buharlı lokomotifler aşamalı olarak devre dışı bırakılarak modern dizel motorlulara geçilecekti. Hatların çoğunda dizel-elektrik teknolojisi tercih edildi, ancak Batı Bölgesi farklı bir yaklaşım benimseyerek hidrolik şanzıman kullanma fikri üzerine yoğunlaştı.
Sonraki yıllarda farklı hizmetler için bir dizi tasarım geliştirildi, ancak hiçbiri 1960'ların başında üretim hattından ilk çıkan "Western" kadar çarpıcı olamadı. Alman dizel hidrolik teknolojisinden uyarlanarak geliştirilen "Western", bir araya getirildiğinde daha önce elde edilenden çok daha yüksek bir çekiş gücü sağlayan iki motorla donatıldı.
Class 52 saatte 90 mil (145 km) hıza ulaşabiliyordu ve hatta resmî olmayan kayıtlara göre saatte 110 mil (180 km) hıza kadar çıkabiliyordu. Yine de 1960'lar ve 1970'ler boyunca GWR ekspres operasyon standartları bunlara göre belirlendi ve dizel-hidrolik çekiş gücünün verimli bir şekilde kullanılabileceğini kanıtladılar. Buna rağmen saltanatları ancak 1977'de yerlerine yeni BR Class 50 ve British Rail'in amiral gemisi Yüksek Hızlı Tren serileri geçene kadar sürdü.
Toplamda 74 lokomotiften oluşan havuzdan sadece 7'si koruma altına alınabildi. Geriye kalan bu son birkaç örnek farklı durumlarda olsa da içlerinden bazıları hâlen çalışır durumda ve West Somerset Railway onlara ev sahipliği yapıyor.
Lütfen dikkat: Bu eklentide yer alan içeriklerden faydalanabilmek için ayrıca satın alınması gereken West Somerset Railway gereklidir. Bu Preserved Collection'ın bir parçası olduğu için özellikler orijinal çıkışta sunulduğu şekliyle kalır.