DB BR 155
As freight demands and the spread of electrification grew throughout the mid-1960s, it became apparent that Deutsche Reichsbahn’s current fleet of freight locomotives were no longer up to the task alone; not only that, but motive power which pre-dated the Second World War was in dire need of replacement. This meant a new electric locomotive was needed.
DR were after a six-axle locomotive that could easily haul any form of rolling stock, be that freight or passenger, and other features such as a light steel body and ergonomic driver’s cab were also part of the plans. The new Co’Co’ locomotives were given the title of “E51” and construction of the first prototypes began in the early 1970s. By the time of their completion in 1974, the prototypes had been designated as the DR BR 250.
Please Note: Ruhr-Sieg Nord is required, as a separate purchase, in order to utilise the content featured in this add-on. As this is part of the Preserved Collection, features remain as they were in the original release.