LIRR M3 EMU
During the late 1960s and early 1970s in a major fleet renewal program, New York’s Long Island Rail Road, with funding from the Metropolitan Transportation Authority, purchased 770 M1 EMUs constructed by Budd and General Electric. Christened Metropolitans, the M1s immediately became the workhorses of LIRR electric operations. With its business expanding and its electrified trackage being extended, in 1984-1986, LIRR and MTA returned to Budd to acquire 174 similar M3 EMUs.