LIRR M3 EMU
Na przełomie lat 60. i 70. XX wieku, w ramach dużego programu odnowy taboru kolejowego, nowojorska spółka Long Island Rail Road, przy wsparciu finansowym Metropolitan Transportation Authority, zakupiła 770 jednostek M1 EMU skonstruowanych przez Budd i General Electric. Nazwane Metropolitanami M1 natychmiast stały się siłą napędową trakcji elektrycznych LIRR. Wraz z rozwojem działalności i rozbudową zelektryfikowanych torów w latach 1984‑1986 LIRR i MTA zamówiły w zakładach Budd kolejne 174 podobne maszyny M3 EMU.