London Underground 1938 Stock EMU
From the cosy lightbulb-lit interior to the old school driving controls, the London Underground 1938 Stock is an all-around classic and a pleasure to be aboard, and now thanks to Rivet Games, you can experience it on the Bakerloo Line in Train Sim World 2!
The 1938 Stock would go onto having a long-lasting career, working on the Northern, Piccadilly and Central Lines, and of course the Bakerloo Line, which they operated on until the 1980s. As if this wasn’t a prestigious life enough as is, a handful of sets would be shortened to 2 cars, adapted for third rail capability and painted in the striking Network SouthEast livery for use on the Isle of Wight as the Class 483, where they were used until January 2021, making them the oldest working passenger rolling stock in the country.
Combine all this with the fact that the 1938 Stock’s revolutionary design would inspire future stock throughout the decades, it earned itself an unshakeable legacy and an enthusiastic following.