S-Bahn Zentralschweiz: Luzern - Sursee
Experience the thrill of racing around tight bends, tackling steep gradients, and providing an intense passenger service in the heart of Switzerland. State-of-the-art traction and systems await with Rivet Games’ S-Bahn Zentralschweiz: Luzern - Sursee!
The Central Switzerland S-Bahn project was introduced in 2004 to bring together the various regional lines around Luzern and Zug into a more centrally orientated commuter network, the heart of which is Luzern Railway Station. The network was broken up into many different lines, and the S1 traverses the rails of the former Olten-Luzern railway, which dates back to 1856. Today the line is important as ever, serving as a commuter corridor linking together the towns within the canton of Luzern.
Choose how you want to play; drive trains, ride around as a passenger, complete the route tasks, or simply pick a vantage point and watch the action unfold. Create your own experiences with the Scenario Planner and Livery Designer and share them with Creators Club. Whatever you choose to do, there's lots to see and experience in Train Sim World 2: S-Bahn Zentralschweiz: Luzern - Sursee.